lånat från blondinbella.se

Barack Obama (Demokrat)
Abort: Ja
Äktenskap för homosexuella: (upp till varje stat)
Dödstraff: Ja
Irakkriget: USA ska lämna Irak inom 16 månader
Miljö: Minska utsläppen med 20% till år 2050
Sjukvård: Vill införa obligatorisk sjukförsäkring,
men inga planer på att göra det just nu. Däremot
hävdar han att hans politik kommer att få folk ha
råd med sjukvård. Skatterna ska sänkas med
2500 dollar per år för dom som har mindre
pengar. Vilket rika betalar med högre skatter
Invandring: Ja till legalisering, får böta
Guantanamo: Ska stängas ned
Ekonomi: Obama är emot frihandel då han
hävdar att för många skulle bli arbetslösa i
USA. Han vill ta bort skattesänkningar för dom
rika och ta bort skatten för fattiga pensionärer

John Mc Cain (Republikan)
Abort: Nej
Äktenskap för homosexuella: Nej
Dödstraff: Ja
Irakkriget: Inget sagt om tillbakadragande
Miljö: Till skillnad från Bush säger han att det
är vi människor som står tillsvars för miljöförstöringen.
Vill införa utsläppshandel och minska utsläpp
Sjukvård: Skattelättnader ska ge fler sjukförsäkringar.
Är för ökad konkurrens inom sjukvård, och på så sätt
få ner priser och få bättre sjukvård.
Invandring: Ja till legalisering, får böta
Guantanamo: Stängs ner
Ekonomi: Ja till frihandel, ja till konkurrens bland
företag. Vill ha kvar dom skattelättnader som Bush införde 
och införa skattesänkning för medelklassen. Vill sänka
skatter för företag så att företag vågar anställa och på så
sätt få igång USA på fötter.


Rebecka, sen när spelar det någon roll om han är svart eller muslim? Dom röstade på honom, han tog en galet stor seger och jag tror då inte att 90 % av befolkningen är kristna, de siffrorna talar emot sig själv. Jag trodde också att du var för abort och äktenskap för homosexuella? En till sak jag vill säga är att att McCain faktiskt inte vill tillverka etanol, vilket betyder att HAN vill lägga ner jordbruk som lever för att sälja sina råvaror till företag som tillverkar etanol. I den frågan är han boven, inte Obama. Förresten, han har slutat rökt och det gjorde han innan valkampanjen startade.

Sen är det ju faktiskt också så att McCain vill vara kvar i Irak, gå in i Iran och stanna i Afghanistan. Obama vill dra sig ur Irak inom 16 månader och INTE gå in i Iran. Däremot vill han förstärka styrkorna i Afghanistan för att få tag i BinLADiN, och få lite ordning i landet. Det tycker jag är okej, hans mål är inte att kriga.

Detta är en ny era för landet och världen, varför kan inte republikanerna öppna sina hjärtan inför en svart president? Detta kan leda till förändring och ger rasismen en knuff åt rätt håll. Bor det ens en svart människa i Natoma? Hur kan man behandla andra människor så illa? Jag blir arg när  jag läser dumma åsikter. Republikanerna är fast i ett jävligt träsk. Du borde berätta om hur Sverige är och hur vi lever. Vi är dom mest accepterande i hela världen. När ska dom ta efter? Skäms dom inte? Om han är svart eller muslim spelar ingen roll, dessutom har han själv sagt att han är kristen. Det finns lagar som säger att man får ha vilken religion man vill och vilken hudfärg man vill. Det spelar ingen roll, han kan vara president ändå. Och hur vet ni att han inte är född i USA? Han är fan född på Hawaii!  Senator Arnold Schwarzenegger då? Han är ju född i Österike, men det kanske är okej då? Han är ju vit trots allt, det låter som att det är okej men inte det här. Varför kan ni inte söka upp all fakta istället för att bara gnaga i er skit som inte är sant?

En annan vacker sak är att Obama vill skydda indianerna och deras reservat. McCain bryr sig inte om historia.

Jag är inte arg på dig, för jag vet att du är smartare än så. Jag är arg på trångsynta republikaner och idioter som inte kan annat än att vara elaka. Hela McCains valkampanj gick ut på att håna Obama, att han var grön i politiken och att han var så dålig på det ena och det andra osv. Han körde ett elakt spel som jag inte tål, McCain är en grinig buttergubbe. När ska alla inse det? Måste man rösta republikanskt bara för att? Wake up!

Och sen kan dom inte hålla vad dom lovar, varken McCain eller Obama. Kongressen tar beslut och likaså folket. Folket har sin röst, har dom glömt det? Så tro inte på alla löften och att allt ska bli som dom vill. Det blir inte så, kan dom förstå det?

Kom ihåg, han är född på Hawaii.

Berätta det för din familj i USA.
Alla borde veta bättre, det mesta du kommenterade i Josses blogg är fel.
Men jag respekterar att du har en åsikt, och att din familj där har en åsikt.
Men så länge åsikterna är fel, eller inte är trovärdiga så blir jag besviken.

JAG SKÄMS,


men jag älskar dig ändå för man måste kunna ha olika åsikter!
du är min bästa vän!
och jag saknar dig och vill ha hem dig nu! =)
<3

Kommentarer
Postat av: Lena

Bra skrivet Hannah ; )



Kram mamsen!

2008-11-05 @ 12:40:04
URL: http://www.nygards.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Svar:Tack vad det värmer, du gjorder just min dag!:)

2008-11-05 @ 16:32:14
URL: http://j3nu.blogg.se/
Postat av: mathilda

åh, tack! :D

detsamma!

2008-11-05 @ 18:12:00
URL: http://mathildi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0