lördag

Fredags natten var trevlig även om det fick ett litet oväntat slut men det gick bra trots allt och skönt var ju det. Jag skulle tro att detta var sista gången jag visade mig på en lusseinnebandy, den har ju nämligen tappat charmen totalt. Fyllon som hänger vid ingången och bråkar med vakter på en nykter tillställning, en massa nyblivna sjuor som springer efter pojkar som går sista året på gymnasiet och dessutom åker ambulansen in och ut på Jernvallen. Jag erkänner dock att jag hade trevligt för har man rätt sällskap så funkar det trots allt men tar man en titt på allt runt omkring så vill man bara lägga sig ner på marken, grina och inse att samhället trots allt spårar mer och mer...

Ändå verkar Trösken ligga steget före storstaden Sandviken just på den fronten. Tro det eller ej men jag kan sätta en femma på att så är fallet. Nu menar jag inte att alla är fyllon eller att ambulansen kör fler turer ut hit, snarare handlar det bara om korkade människor som tror sig vara överlägsna, bättre och viktigare än alla andra här ute. Jo, men hej att ni är! Jag blir så arg och skulle kunna vräka ur mig ett mycket otrevligt ordförråd om jag fick chansen att skälla på någon och dom som känner mig vet att jag är en ordbajsare som inte har svårt för att vinna en "wordbattle" när jag är riktigt förbannad och vet att jag har rätt. Något positivt är ju att jag använder munnen istället för knytnävarna när jag är arg och det tror jag själv är väldigt viktigt. Elaka ord gör mer ont än vad några blåmärken gör, eller vad tror ni kära läsare?

Ha en bra lördag och slå ingen för Guds skull! Höhö...
Jag ska kramas med hjärtat och glöm inte Faddergalan ikväll gott folk.
Den av er läsare som har skaffat flest fadderbarn till imorgon vinner ett mycket coolt nyckelband med texten - du är värdefull. Lycka till i tävlingen, själv leder jag redan!

HEJDÅ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0