är man arg

Jag kan bara blogga när jag är arg och jag, om någon, vet att tider förändras. Människor föds, lever och dör. Det är en cirkel som alla genomgår och slutför, men det är den andra och nästsista punkten som irriterar mig just nu. Har man en gång stått en människa så nära att man skulle kunna offra sitt liv för den andra, vad ger den människan sedan rätten att bete sig illa? Normen är den att man ska vara trevlig mot sina medmänniskor. En oskriven regel. Vi stod varandra nära och det betyder fortfarande väldigt mycket för mig. Att du inte vet hur livet är uppbyggt eller att du inte vet vart du har mig, det är okej. Sug på den karamellen i din takt. Du måste dock våga stå för dina uttalanden och vara ärlig. Ingen människa vräker ur sig så pass mycket för att sedan hitta något eller någon att skylla det på - alkoholen brukar vara din räddare i nöden. Det är det som stör mig så mycket och när ska du förstå det? Om du var ärlig mot mig så kunde vi prata om det bara du och jag. Inte du och mina vänner med din vän alkoholen i handen.

Min kung - allt är inte på dina villkor trots allt.
Sen är det en annan sak att det fick sina toppar, dalar och slut.
Ditt fel. Mitt farväl.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

usch då , låter inte bra:(

2009-10-14 @ 12:28:42
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0