eat my dust

Hannah hade besök av Jehovas igår och fick en gåva -  en bok om Bibeln så man lättare ska förstå den. Jag nämnde aldrig någon dyslexi så de antog väl att alla som inte är ett "vittne" är trögfattade. Helt rätt med ett bra självförtroende, men hallå? Kan alla få tro på vad de vill i lugn och ro? Är det så ont om vittnen här i världen att man offrar så många liter bensin bara för att leta i Trösken? Kom igen! Vi är inte intresserade av era bibelkurser eller av att bjuda in er på fika och diskutera religion när ni kommer och "våldgästar" oss människor om dagarna. Det är ni själva som förstör er religion och det är ni själva som grundar dessa fördomar som vi har gentemot er. Jag anser att folk ska få tro och utöva den religion dom anser passar dem själv allra bäst så länge man inte stör andra.

Hade Svenska Kyrkan gjort likadant och knackat på så hade jag blivit precis lika tokig.

Jehovas - "Jesus, kommer att bota alla sjukdomar här på jorden"
Hannah - "Vad är det för ett samhälle då?"
Jehovas - "Vad menar du med det?"
Hannah - "Jag tror inte att Jesus kan få cancer, förkylningar och astma att försvinna."
Jehovas - "Intressant. Jag förstår hur du menar"
Hannah - "Han syftar nog på att bota alla "sinnessjuka", vilket inte kommer funka."
Jehovas - "Inte?"
Hannah - "Vilket tråkigt samhälle om alla skulle vara normala."
Jehovas - "Okej?"


Dessutom var det ju klokt av dom att besöka en julfanatiker. SCORE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0